EnglishSwedish
31 Jan 2018

Delfiner, Snorkling, Crystal rock & Île aux Bénitiers

Idag ringde klockan 7 och 7.45 skulle vi bli upplockade på hotellet och precis när vi kom ner åkte bussen. Som tur plockade en annan buss upp oss och körde oss till stranden där vi blev upplockade med speedboat för att ge oss ut på havet. Puhh jobbigt om vi hade missat hehe.

Vi bokade in oss på dagens aktivitet som tog oss på en delfintur, snorkling, berömda crystal rock och avslutningvis bad och grill på en Île aux Bénitiers. TUI ville ha dubbla priset men vi och många andra bokade nere på stranden via ett Dive Center för halva priset. Värt att tänka på om ni ska till Mauritius!

Båtturen gick jätte bra, William blir lätt åksjuk men han somnade som tur var. Det var så härligt att åka ut på vågorna, jag tittade på barnen, på C och kände bara sån lycka och tacksamhet. Ögonen fylldes med tårar och det kändes bara så underbart. Att vi som familj har den här möjligheten att se, upptäcka och skapa minnen tillsammans. Inget i livet ger mig mer glädje!

Mitt ute i indiska oceanen väntade vi på delfinerna och plötsligt dök dom upp. Wooow skrek alla, små som stora och ville man så kunde man hoppa i och bada med dom. Barnen var så exalterade och glada över att få se delfinerna, sån lycka! Det våra barn får uppleva kunde jag som barn bara drömma om men nu får jag uppleva allt med dom istället och det gör mig så lycklig. Delfinerna var inte på bästa humör men vi fick iallafall se dom några gånger på nära håll. Man är inte garanterad att se delfinerna det måste man ha i åtanke men har man tur så dyker dom upp och det hade vi 🐬

Vidare åkte vi för att snorkla lite och för att se den berömda Crystal rock som ligger söderut i Le Morne. Det är den mest fotade sevärdheten i Mauritius. Därefter badade vi och åt lunch på ön Île aux Bénitiers.

Det som är extra kul med dessa turer är att få lära känna nya människor. Vissa är mer pratglada än andra och vi är dom som gillar att prata speciellt min man hehe. Det var en man från Holland som tittade och log mot oss extra mycket på båten. När vi sedan satt och åt sa han, ”jag gjorde precis som ni reste överallt med mina barn när dom var små”..som att han blev påmind genom att se oss. Man blir berörd av människor på olika sätt. Alla bär med sig olika historier och det är fint att få ta del av. Man växer mycket själv som människa. Förut var jag inte lika pratglad utomlands men det har min man förändrat hos mig. Jag älskar att dela med mig och få ta del av andras resor genom livet.

Vår dag har varit helt helt fantastisk på många olika sätt och imorgon ska vi iväg på annan båttur, spännande!

Här kommer lite bilder från vår dag!

Tidigt på morgonen för att ge oss ut på havet Jag glömde kameran på hotellet så fick inga bra bilder men jag har laddat upp flera klipp på instastory om ni vill se. Den berömde Crystal rock.Le Morne Brabant