EnglishSwedish
06 Feb 2018

Hemma i Sverige igen!

Godkväll vänner!

Vår klocka ringde 03 på morgonen idag (12 på natten svensk tid). Bussen hämtade upp oss och körde oss till flygplatsen. Inte en kotte på flygplatsen och vårt plan var det första att lyfta kl 8 på morgonen. Det tar ca en timme från vårt hotell till flygplatsen. Många trötta på planet kan jag lova efter att ha stigit upp så tidigt. Vi landade på svensk mark kl 17.00 idag. 12 timmar tar det att flyga hem från Mauritius men vi kände inte av det och ändå har jag inte sovit. Det har varit så skönt att sitta på flygplanet och inte göra något, nu är det tillbaka till rutiner igen. Efter två veckor utomlands brukar man sakna hem men jag har faktiskt inte gjort, skulle utan tvekan kunna stanna där 2 månader haha. Men det var skönt att komma in till ett rent hem, jag brukar alltid det första jag gör packa upp men är för trött och lämnar det till imorgon efter ett akut besök hos tandläkaren.

Min svägerskas man hämtade upp oss, vi stannade där en stund och åt middag innan vi upptäckte att William har feber. Han var lite hängig på planet och lös i magen. Vi åkte hem, duschade och nattade båda som däckade på engång. William sov några timmar på planet men Nathalie hon har inte sovit sen vi klev upp imorse. Förstår inte hur hon orkar, det bästa hon vet är att vara vaken och det värsta hon vet är att sova. Men efter en dusch somnade hon gott🙌🏼.

Jag har inte sovit på 36 timmar. Igår började jag få ont i halsen och kunde inte äta, tänkte att det var halsfluss på gång, men det visade sig vara min visdomstand som spökar och måste ha blivit inflammerad. Har varit typ halvt förlamad på ena sidan av ansiktet, svårt att svälja, äta och haft en ilande och pulserande tand. Har bitit ihop på planet och knaprat på alvedon. Tagit lite starkare tabletter nu så jag får sova lite, helt slut! Imorgon måste jag ringa min tandläkare eller gå till akuten. Ge mig all värk i världen men fan inte tandvärk.

Nu ska jag lägga mig tidigt och försöka ta igen lite sömn, god natt ❤️