EnglishSwedish
02 Feb 2018

Ile Aux Cerfs

Godmorgon vänner och hej fredag!

Klockan är åtta på morgonen hos oss så det betyder att ni fortfarande ligger och sover. Vi ska strax äta frukost men ville bara in och kika och säga hej till er. Jag hade egentligen inte tänkt blogga under resan utan tänkte ta en paus precis som jag gjorde när vi åkte till Thailand. Men det har funnits så mycket tid över så tiden har räckt men det beror också på hotellet vi bor på som besparar oss massa tid. För första gången har det aldrig varit stressigt att skriva några rader under semestern.

Här på Mauritius finns det mycket att göra, många härliga turer som kan göra och åker man hit så måste man boka in sig på några tycker jag. C bokade in oss igår på en tur till ön Ile Aux Cerfs. Bussen hämtade oss kl 8 och det tog ca en timme från oss (västkusten) till ön som ligger på östkusten. Väl framme väntade båten på oss som tog oss till vattenfallet Grand river south east waterfall och där fick vi syn på några apor också hehe, så söta!

Efter vattenfallet åkte vi till ön Ile Aux Cerfs, en otroligt vacker ö men kristallklart vatten och vitvit sand. Här kunde man göra en del aktiviteter eller bara slappa i vattnet. Det som är skönt på dessa turer är att det inte är smockat med folk som i Thailand, man njuter av allt på ett helt annat sätt.

Nästa stopp tog oss till en väldigt liten ö där vi skulle äta lunch med vår grupp. Vi klev av båten och där stod allt uppdukat med den vackraste utsikten jag skådat. Vilken lycka att få sitta och äta lunch där. Vi badade lite till och åkte sedan hela vägen hem igen.

Vi träffade världens gulligaste par igår. Dom kommer från Paris och insisterade på att nästa gång vi åker till Paris så ska vi sova hos dom. Kvinnan försökte lära mig lite franska också haha. Några ord kan man men jag har alltid velat lära mig franska. Läste det på gymnasiet men skulle vilja lära mig mer. Här på ön pratar man franska men dom är jätte duktiga på engelska. Vi bytte kontaktuppgifter vem vet antingen kommer dom till Stockholm eller så åker vi till Paris 😁

Nu ska vi göra oss i ordning och åka till huvudstaden Port Louis. Ha en riktigt fin dag vänner!