EnglishSwedish
05 Jan 2018

Träning & mål

Hej vänner och hej fredag!

Hoppas ni alla mår bra och har haft en bra första vecka på 2018. Jag och familjen mår strålande. Vi försöker hålla oss friska nu innan vi åker på semester. Är så rädd för att barnen ska bli sjuka men vi håller tummarna för att dom håller sig friska. Idag har vi halvdag på jobbet, jag slutar tolv så jag tänkte att vi kanske ska hem till syrran efteråt och mysa med barnen där. Jag vill bara hinna trycka in ett träningspass innan eller efter, vi får se 🙂

I onsdags var jag på mitt första bodypump pass för 2018 och från och med nu blir det bodypump två dagar i veckan. Som jag tidigare skrivit så kommer jag att lägga mer tid på träningen och göra det till mitt bästa träningsår. I höstas kom jag igång med bodypump och älskade den träningsformen, passar mig perfekt som vill bygga upp min styrka och uthållighet. Gruppträningar passar mig bäst, jag utvecklas mer och vågar pusha mig själv mer genom att öka på med vikterna. För att träning ska vara roligt och ge energi så får man prova sig fram tills man hittar en träningsform som man verkligen trivs med. Då har man alla förutsättningar att lyckas på lång sikt och uppnå sina mål.

Upplägget kommer se lite annorlunda dom kommande månader. Varje onsdag och lördag kör jag bodypump + Core. Core är bara en halvtimme med mycket fokus på mage och passet är direkt efter Bodypump. Jag brukar ha så mycket energi efter att ha kört bodypump så det kommer funka. Jag ska fortsätta att kombinera bodypump med min crosstrainer hemma två dagar i veckan för att bygga upp min kondition och sen är tanken att jag ska försöka trycka in ett extra ben/rump pass på gymmet. Ska bli så spännande att se vilka vikter jag slutar på vid årets slut. Jag har ett mål så det gäller bara ett jobba mot det.

No Comments Yet.

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *